Сторінка інструктора з фізкультури

Інструктор з фізичної культури

Скубало Юлія Валеріївна

Стаж роботи 21 рік, на посаді іструктора працює - 17 років, має звання "Майстер спорту України" з важкої атлетики

 

Оздоровча робота в дитячому саду

Основними завданнями дитячого садка з фізичного виховання дошкільнят є:

• Охорона та зміцнення здоров'я дітей;

• Формування життєво необхідних рухових умінь і навичок дитини відповідно з його індивідуальними особливостями, розвиток фізичних якостей;

• Створення умов для реалізації потреби дітей в руховій активності;

• Виховання потреби у здоровому способі життя;

• Забезпечення фізичного і психічного благополуччя.

Успішне вирішення поставлених завдань забезпечується за умови комплексного використання всіх засобів фізичного виховання: раціональний режим, харчування, загартовування (у повсякденному житті; спеціальні заходи загартовування) і рух (ранкова гімнастика, розвиваючі вправи, спортивні ігри, фізкультурні заняття), дні здоров'я, олімпіади. , свята, конкурси.

Для забезпечення виховання здорової дитини, робота в нашому дитячому садку будується за кількома напрямками:

• Створення умов для фізичного розвитку та зниження захворюваності дітей;

• Підвищення педагогічної майстерності та ділової кваліфікації вихователів дитячого садка;

• Комплексне рішення фізкультурно-оздоровчих завдань в контакті з медичними працівниками;

• Виховання здорової дитини спільними зусиллями дитячого садка і сім'ї.

Для повноцінного фізичного розвитку дітей, реалізації потреби в русі в дитячому садку створені певні умови.

У групах створені куточки фізичної культури, де розташовуються різні фізичні посібники, в тому числі і для профілактики плоскостопості.

У дитячому садку обладнаний фізкультурний зал для фізкультурних занять з різноманітним фізкультурним обладнанням та тренажерами. Усе це підвищує інтерес малюків до фізкультури, збільшує ефективність занять, дозволяє дітям вправлятися у всіх видах основних рухів в приміщенні.

На території дитячого садка є спортивний майданчик зі «смугами перешкод» (стінка для лазіння, дуги, мішені для попадання в ціль).

З метою оздоровчої та профілактичної роботи з дітьми розроблена система профілактичної та корекційної роботи.

 

Профілактика плоскостопості у дітей

Дитина, що має плоскостопість, швидко стомлюється, відчуває болі в області хребта, в тазостегнових суглобах, колінах і ступнях. Звільнитися від недуги досить важко, набагато легше запобігти його виникнення. Пропонуємо комплекс спеціальних вправ для профілактики плоскостопості.

Висновок про стан опорного склепіння стопи дитини робиться лікарем - педіатром на підставі положення двох ліній, проведених на відбитку. Особливої турботи потребують діти не тільки з плоскою, але і з уплощенной стопою. Незважаючи на те, що в дошкільному віці стопа ще не сформована, при плоскостопості існує небезпека негативної динаміки.

У дошкільному віці ще не пізно поліпшити стан стопи і запобігти формуванню плоскостопості. Для цього необхідно регулярно виконувати спеціальний комплекс вправ.

 

Вправи, що попереджають розвиток плоскостопості

Дитина повинна займатися в спортивній формі босоніж.

1. Дитина сідає на підлогу (ноги витягнуті). Протягом 3-4 хвилин дорослий (батько) розтирає стопи дитини у напрямку від пальців до п'яткової області, потім масажує гомілки - від стопи до колінного суглобу. Розтирання виконується підставою долоні або тильною поверхнею напівзігнутих пальців. Масаж також можна проводити при появі відчуття втоми в ногах після напруженої м'язової роботи.

2. Дитина лягає на спину. Дорослий (батько) лівою рукою охоплює ногу дитини так, щоб гомілка була між великим і вказівним пальцями. Виконуючи кругові рухи великим пальцем правої руки, дорослий енергійно розтирає ступні (вказівний і середній пальці лежать на зовнішній поверхні стопи).

"Збирач". Дитина сідає на підлогу (коліна напівзігнуті) і збирає пальцями лівої ноги дрібні предмети (наприклад, ластик, паперову кульку, олівець, губку і т. Д.). Через 1-2 хв. вправу слід повторити правою ногою.

"Художник". Олівцем, затиснутим пальцями правої стопи, дитина малює різні фігури на аркуші паперу, притримуючи його лівою стопою. Через 30-50 сек. вправу слід повторити правою ногою.

"Гусениця". Дитина сідає на підлогу (коліна напівзігнуті), притискає п'яти до підлоги і протягом 30-50 сек. згинає пальці ніг, поступово просуваючи п'яти вперед, імітуючи рух гусениці.

Вправи з гантелями. Дитина бере в кожну руку гантель (до 1 кг, в залежності від віку та фізичного здоров'я дитини), ставить ноги разом, руки вниз. На рахунок 1 - присідає, витягає руки вперед. На 2 - встає, опускає руки. І так далі.

Початкове положення те ж. На рахунок 1 - випад правою ногою вперед, руки в сторони. На рахунок 2 - вихідне положення. На 3-4 - те ж з лівої ноги. Вправа виконується протягом 30-50 сек.

Ходьба. Протягом 30-50 сек. дитина ходить на п'ятах, на носках, на внутрішній і зовнішній сторонах стопи.

Біг. Дитина біжить коротку дистанцію (до 30 м) з максимальною швидкістю.

Зміцнення мускулатури ніг і стопи

Довгострокове перебування, в положенні стоячи, тривала ходьба по твердому грунту, а також перенесення ваги провокують надмірне навантаження на стопи. Зміцнювати мускулатуру ніг і зводу стопи також необхідно з дитинства. Пропонуємо вашій увазі вправи для дітей, які допоможуть досягти хороших результатів.

Катання м'яча. Дитина сідає на підлогу або табурет, ставить ступню на тенісний м'ячик і катає його, то до носка, то до п'яті двома ногами поперемінно.

Катання панчохи. Дитина сідає на підлогу або табурет, розкладає перед собою панчіх (хустка). Висуває вперед одну ногу і, розпрямивши пальці, вистачає ними панчіх і підбирає його частина під ступню. Знову розпрямляє пальці і підбирає нову частину панчохи. Повторює доти, поки панчіх не зникне під стопою повністю. Вправа виконується спочатку правою, потім лівою ногою, а потім обома ногами одночасно.

Гра в кульки і кільця. Дитина сідає на підлогу. Перед ним дорослий розкладає в лінію десять кілець, перед кожним кільцем кладе кульку. Дитина по черзі опускає кульки в кільця: п'ять - пальцями правої ноги, п'ять - лівої. Потім виймає їх руками і кладе перед кільцями, після чого по черзі опускає кільця на кульки: п'ять - пальцями правої ноги, п'ять - лівої.

Гра в м'яч ногами. Вправа виконується в парах. Діти сідають на підлогу навпроти один одного і, злегка відкинувшись назад, спираються на руки. Хапають ногами тенісні м'ячики і перекидають їх. Ловити м'яч руками не можна. Якщо у дитини немає пари, можна пограти з дорослим

Танець на канат Дитина йде по лінії, яка намальована на підлозі крейдою (замість і.крейди можна використовувати стрічку, тонку мотузочку і т.д.), утримуючи рівновагу (руки розведені в сторони, коліна прямі). Одну ступню ставить впритул перед іншою. Ні в якому разі не можна ставити ногу поруч з лінією, інакше можна "впасти вниз".

Крім перерахованих вище вправ профілактиці плоскостопості сприяють спортивні ігри на відкритому повітрі (футбол, волейбол, гандбол). Також корисні щоденні ножні ванни (температура води 36-37 ° С) протягом 1-1,5 хв.

Регулярне виконання цих вправ допоможе вашій дитині завжди залишатися здоровим, активним, рухливим !

Захоплююча "доріжка здоров'я"

Доріжка здоров'я - це масажний килимок, який сприяє формуванню склепінь стоп і профілактиці плоскостопості, зниженню стомлюваності і підвищенню імунітету.

Відомо, що на стопах розташована безліч активних точок, стимулюючи їх, ми позитивно впливаємо на процеси, що відбуваються в організмі. При ходьбі босоніж по «доріжці здоров'я» ми виробляємо своєрідний масаж стопи і тим самим тонізуємо весь організм.

На заняттях з фізичної культури діти із задоволенням займаються з «доріжкою здоров'я», ми пропонуємо їм різні варіанти ходьби і бігу по доріжці в ігровій формі.

 

 

Фітбол-гімнастика в дошкільному навчальному закладі

Історія фітболу

Вперше великі надувні м'ячі з'явилися в Швейцарії і спочатку використовувалися лише для лікування дітей, які страждають на церебральний параліч, щоб поліпшити їх нервові реакції і відновити почуття рівноваги. Незабаром після цього фітбол почав успішно застосовується в кінезітерапії для допомоги в лікуванні неврологічних і ортопедичних проблем і у дорослих. З сорокових років ХХ століття фітбол став широко використовуватися в аеробній гімнастики, в тренажерних залах, в різних програмах по усуненню порушень постави, а також у лікуванні багатьох інших патологічних станів опорно-рухового апарату.

Що відбувається з нашим тілом, коли ми сидимо на фітболі?

На відміну від фіксованих тренажерів, ця кулька не підтримує стабільне становище, тому майже будь-яку вправу з них змушує до загальної стабілізації м'язів. Сам факт перебування на м'ячі призводить наше тіло в ситуацію дисбалансу і змушує м'язи ніг і живота напружуватися, щоб підтримувати рівновагу. Головною відмінною рисою активних вправ з м'ячем фітбол є те, що вони не тільки створюють свободу пересування, але і значно полегшують процес дихання, стимулюють роботу внутрішніх органів, покращують кровообіг і зменшують навантаження на між хребцеві диски, покращуючи еластичність тканин між ними.

 

Фітбол-гімнастика – одна з нетрадиційних форм роботи з дітьми. Фітбол (Fitboll) – у перекладі з англійської означає м’яч, що служить для оздоровлювальних цілей (fit – оздоровлення, ball – м’яч). Гімнастика з використанням фітболів належить до одного з видів фітнес-гімнастики. М’яч має певні властивості, застосування яких є доцільним для вирішення оздоровлювальних, корекційних і дидактичних цілей. Це його розмір, колір, запах, а також особлива пружність. Спільна робота рухового, вестибулярного, зорового й тактильного аналізаторів, які включаються при виконанні вправ із м’ячем, підсилює ефект занять. Вібрація, що відчувається при сидінні на м’ячі, за своєю фізичною дією схожа з їздою верхи. Саме слабкі вібраційні хвилі здатні стимулювати функцію кори надниркових залоз, підсилювати перистальтику кишечнику, функції шлунка, печінки, нирок та інших органів. Окрім цього, м’ячі дозволяють індивідуалізувати оздоровлювально-освітній процес у дошкільному навчальному закладі. Заняття з м’ячем зміцнюють м’язи спини й черевного преса, створюють м’язовий корсет, але головне – формують навички правильної постави.

Доведено, що застосування фітбол-гімнастики в роботі з дітьми дошкільного віку є досить ефективними. Науковими дослідженнями О. Сайкіної та Ж. Фірільової доведено, що можливості застосування вправ фітболу є досить широкими та вони абсолютно не шкодять суглобам. Тривалі вправи, навпаки, мають оздоровлювальний ефект. У світлі цих фактів стало зрозуміло, що вправи рівною мірою важливі як для фізичного, так і для психічного здоров’я.

Заняття з використанням фітболів сприяють вирішенню комплексних завдань оздоровлювального й освітнього характеру, які адаптовані до умов ДНЗ.

Проведення фітбол-гімнастики як інноваційної технології пропонується методичними рекомендаціями «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу» (лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 р. № 1/9 - 563). Така гімнастика включає виконання вправ на великих надувних еластичних м’ячах різного розміру (діаметр м’ячів: для дітей 3-4 років - 45 см; для дітей 5-6 років 50 см; для дітей 7-8 років 55 см). При доборі м’ячів варто звернути увагу на їхній колір, оскільки кольорова гама по різному може впливати на психічний стан і фізіологічні функції організму дитини. Теплий колір (червоний, жовтогарячий) підвищує активність, підсилює збудження центральної нервової системи. Холодний колір (синій, фіолетовий) навпаки заспокоює. Жовтий і зелений кольори сприяють прояву витривалості.

Вправи фітбологімнастики можна виконувати з різних

вихідних положень:

сидячи на м'ячі, лежачи на м'ячі обличчям униз з опорою на кисті рук і стопи ніг, стоячи і тримаючи м'яч у руках.

Для уникнення перевтоми дітей під час виконання певної вправи важливо зважати на їх фізіологічні особливості розвитку.

Наприклад, дітям складно утримувати рівновагу на великому м'ячі, тому тривалість виконання вправи, сидячи на м'ячі, має бути:

· для дітей 3 - 5-ти років не більше 3 - 4 хвилин;

· для дітей 5 - 7-ми років не більше 5 - 7 хвилин.

Фітбологімнастику можна використовувати в усіх вікових групах. Проводиться вона як з усією групою дітей, так і за підгрупами (5 – 7 дітей) та індивідуально.Підвищує ефективність виконання фізичних вправ на м'ячах використання музичного супроводу, художнього слова та наявність сюжету, яким об'єднані всі рухові дії. Завдяки цьому у дітей підвищується інтерес до виконання фізичних вправ і рухових дій, покращується якість їх виконання та наявність сюжету, яким об'єднані всі рухові дії.

 

 

Рухливі ігри.

Рухливі ігри

Гра є найважливішою самостійною діяльністю дитини-дошкільника і займає велике місце в його житті. Гра у всіх її різноманітних формах - це одне з головних засобів фізичного і психічного розвитку дитини-дошкільника.

У виховній роботі дитячого садка велика увага приділяється рухливим іграм творчого характеру, однією з форм яких є ігри з різноманітними іграшками. Дія визначається характером іграшки: з обручами треба бігати, стрибати, візки возити, м'ячі кидати. Ці ігри мало регламентовані, прості за своєю структурою, допускають будь-яку кількість учасників і відносно велику самостійність дітей. Наявність широких можливостей діяти згідно зі своїми силами робить такі ігри найбільш доступними і привабливими для дітей. Часто діти самі намічають зміст гри: перестрибувати через скакалку до тих пір, поки не зачепиш ногами, кидати і ловити м'яч, поки не упустити його і т.д

Цікавою і досить ефективною для дошкільнят формою рухливих ігор є ігри-завдання, зміст яких складають доступні дітям дії (добігти перший до умовної риси, докотити обруч до кінця доріжки, не впало його, і т. п.).

Не маючи достатнього запасу рухових уявлень, діти у своїх самостійних іграх не відразу виявляють активність та ініціативу. У результаті цього основний задум гри часто буває обмеженим, руху одноманітними. В іграх ж із завданням завдяки контрастності змісту дії дітей набувають цілеспрямований, осмислений характер. Багаторазове повторення рухів в таких іграх сприяє вдосконаленню рухових умінь і розвитку відповідних якостей. Умовно їх можна назвати іграми-вправами.

Більш складною формою рухливих ігор, широко застосовується для вирішення завдань фізичного виховання дошкільників, є сюжетні ігри з правилами. Вони вимагають від дітей вміння діяти в колективі, узгоджувати свої рухи з рухами інших дітей, виконувати встановлені правила.

Ефективність рухливих ігор для вирішення завдань фізичного виховання багато в чому залежить від умов їх проведення - емоційної насиченості, різноманітності рухового змісту, наявності просторого приміщення, майданчики і достатньої кількості необхідних для кожного віку предметів-іграшок.

Ігри організовує вихователь під час занять, а також під час ранкової та вечірньої прогулянок, не менше одного-двох разів на тиждень

Ранкова гімнастика.

Ранкова гімнастика передбачена в дитячому саду починаючи з першої молодшої групи (третій рік життя). Вона включена в режим дня як обов'язкове гігієнічне захід і проводиться вихователем щоденно, перед сніданком.

Систематичне і кваліфіковане проведення ранкової гімнастики відіграє істотну роль у системі фізичного виховання дітей дошкільного віку, так як робить на них не тільки оздоровчий вплив, але частково виховний та освітній. Діти вперше дізнаються про значення ранкової гімнастики для здоров'я і привчаються змалку до регулярних занять.

Якщо для першої молодшої групи передбачається комплекс з 3-4 вправ ігрового і наслідувального характеру тривалістю до 5 хв., То для підготовчої до школи групи він вже збільшується до 6 вправ тривалістю до 12 хв. Крім вправ для різних груп м'язів широко застосовуються ходьба і легкий біг на початку заняття, різноманітні підскоки - в кінці. Використовуються також вправи з предметами: палицями, обручами, м'ячами іт. д.

Спортивні розваги.

Порівняно недавно в практиці фізичного виховання дітей дошкільного віку почали застосовувати катання на санках, ковзанах, трьох-і двоколісному велосипедах, пересування на лижах, купання (як підготовче до плавання), елементи бадмінтону, настільного тенісу та ін Ці вправи з різних видів спорту умовно названі спортивними розвагами у зв'язку з своєрідністю їх застосування в заняттях з дітьми дошкільного віку: без установки на спортивний результат. Головне в них - розвага, задоволення, відносна свобода дій, відсутність суворої регламентації, наявність яскравих ігрових моментів.

Незважаючи на це, спортивні розваги можуть вважатися хоча і вельми елементарним, але дієвим видом самої початкової спортивної підготовки дітей і бути рекомендовані починаючи вже з другої молодшої групи (четвертий рік життя). Не можна забувати, що спортивні розваги являють собою нові для дітей види рухової діяльності і тому їм необхідно послідовно навчати.

Прогулянки.

Прогулянки займають дуже велике місце в режимі дня дошкільнят. Як правило, щодня їм відводять 1,5 - 2 години на першій і в другій половині дня. Основне призначення прогулянок - тривале перебування на відкритому повітрі, заповнене рухливими іграми та фізичними вправами. Зміст прогулянок тісно пов'язане з основними завданнями фізичного виховання дошкільнят. Головна з них - застосування дітьми рухових умінь у природних умовах, що відрізняються від навчальних. Організовують прогулянки так, щоб діти були весь час в русі, але не занадто перегрівалися.

Діти старше півтора року взимку гуляють два рази щодня. У дуже морозну або вітряну погоду прогулянку заміняють перебуванням на відкритому повітрі, але під дахом (на ранді з відкритими вікнами, у дворі під навісом, в альтанці і т. п.).

Поради батькам:

Ø Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;

Ø Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;

Ø Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м'ячем, лазіння, повзання...

Ø Грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;

Ø Беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;

Ø Катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.

 

Міцного здоров`я Вам та Вашим дітям

бажає наш дитячий садочок!

Будьте здорові!