Скубало Юлія Валеріївна, інструктор з фізичної культури, освіта вища, майстер спорту України з важкої атлетики
Фітбол-гімнастика в дошкільному навчальному закладі
Фітбол-гімнастика – одна з нетрадиційних форм роботи з дітьми. Фітбол (Fitboll) – у перекладі з англійської означає м’яч, що служить для оздоровлювальних цілей (fit – оздоровлення, ball – м’яч). Гімнастика з використанням фітболів належить до одного з видів фітнес-гімнастики. М’яч має певні властивості, застосування яких є доцільним для вирішення оздоровлювальних, корекційних і дидактичних цілей. Це його розмір, колір, запах, а також особлива пружність. Спільна робота рухового, вестибулярного, зорового й тактильного аналізаторів, які включаються при виконанні вправ із м’ячем, підсилює ефект занять. Вібрація, що відчувається при сидінні на м’ячі, за своєю фізичною дією схожа з їздою верхи. Саме слабкі вібраційні хвилі здатні стимулювати функцію кори надниркових залоз, підсилювати перистальтику кишечнику, функції шлунка, печінки, нирок та інших органів. Окрім цього, м’ячі дозволяють індивідуалізувати оздоровлювально-освітній процес у дошкільному навчальному закладі. Заняття з м’ячем зміцнюють м’язи спини й черевного преса, створюють м’язовий корсет, але головне – формують навички правильної постави.
Доведено, що застосування фітбол-гімнастики в роботі з дітьми дошкільного віку є досить ефективними. Науковими дослідженнями О. Сайкіної та Ж. Фірільової доведено, що можливості застосування вправ фітболу є досить широкими та вони абсолютно не шкодять суглобам. Тривалі вправи, навпаки, мають оздоровлювальний ефект. У світлі цих фактів стало зрозуміло, що вправи рівною мірою важливі як для фізичного, так і для психічного здоров’я.
Заняття з використанням фітболів сприяють вирішенню комплексних завдань оздоровлювального й освітнього характеру, які адаптовані до умов ДНЗ.
Проведення фітбол-гімнастики як інноваційної технології пропонується методичними рекомендаціями «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу» (лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 р. № 1/9 - 563). Така гімнастика включає виконання вправ на великих надувних еластичних м’ячах різного розміру (діаметр м’ячів: для дітей 3-4 років - 45 см; для дітей 5-6 років 50 см; для дітей 7-8 років 55 см).
Вправи фітбологімнастики можна виконувати з різних вихідних положень:
сидячи на м'ячі, лежачи на м'ячі обличчям униз з опорою на кисті рук і стопи ніг, стоячи і тримаючи м'яч у руках.
Для уникнення перевтоми дітей під час виконання певної вправи важливо зважати на їх фізіологічні особливості розвитку.
Наприклад, дітям складно утримувати рівновагу на великому м'ячі, тому тривалість виконання вправи, сидячи на м'ячі, має бути:
· для дітей 3 - 5-ти років не більше 3 - 4 хвилин;
· для дітей 5 - 7-ми років не більше 5 - 7 хвилин.
Фітбологімнастику можна використовувати в усіх вікових групах. Проводиться вона як з усією групою дітей, так і за підгрупами (5 – 7 дітей) та індивідуально.Підвищує ефективність виконання фізичних вправ на м'ячах використання музичного супроводу, художнього слова та наявність сюжету, яким об'єднані всі рухові дії. Завдяки цьому у дітей підвищується інтерес до виконання фізичних вправ і рухових дій, покращується якість їх виконання та наявність сюжету, яким об'єднані всі рухові дії.
Десять порад батькам від інструктора з фізичної культури
1. Підтримуйте інтерес дитини до занять фізичною культурою, у жодному разі не проявляйте зневагу до фізичного розвитку, так як приклад дорослих в цьому питанні надзвичайно важливий.
Як ви ставитеся до фізичної культури, так буде ставитися до неї і ваша дитина. Часто дитина живе під вантажем заборон: "не бігай", "не шуми", "не кричи голосно". Обмеження потреби у самовираженні особливо позначається на зниженні самооцінки і активності підростаючої людини.
Ви повинні добре знати потреби і можливості своєї дитини і як можна повніше враховувати їх.
2. Всебічно підтримуйте в своїй дитині високу самооцінку - заохочуйте будь-яке його досягнення, і у відповідь ви отримаєте ще більше зусиль.
Висока самооцінка - один із потужних стимулів для дитини виконувати будь-яку роботу, будь то домашнє завдання або ранкову гігієнічну гімнастику.
На заняттях фізичною культурою витримуйте єдину лінію поведінки «обох батьків», не допускайте протилежних розпоряджень (мама - "вистачить бігати"; тато – «побігай ще хвилин п'ять»).
Єдина думка батьків сприяє підвищенню інтересу дитини до фізкультурних занять.
3. Спостерігайте за поведінкою і станом своєї дитини під час занять фізичними вправами, спробуйте зрозуміти, чому дитина вередує, не виконує, здавалося б, елементарних розпоряджень батьків, яка причина її негативних реакцій (втома або якесь приховане бажання - наприклад, дитина хоче швидше закінчити заняття фізкультурою, щоб дивитися цікаву програму). Не шкодуйте часу і уваги на те, щоб встановити з нею душевний контакт.
4. У жодному разі не наполягайте на продовженні тренувального заняття, якщо дитина не хоче займатися. З'ясуйте причину відмови, виправте її і лише після цього продовжуйте заняття.
5. Не сваріть свою дитину за тимчасові невдачі.
Пам'ятайте: дитина робить тільки перші кроки в невідомому, для неї світі, а тому вона болісно реагує на те, що навколишні вважають її слабкою і невмілою. Дайте дитині зрозуміти, що ви поважаєте її почуття, бажання, думки і рахуєтеся з ними.
6. Визначте індивідуальні пріоритети дитини у виборі фізичних вправ.
Хоча практично всім дітям подобаються рухливі ігри, але деяким з них не вистачає якихось якостей, фізичноїсили.
Не відмовляйте дитині в проханнях купити їй гантелі або навісну перекладину для підтягування (вона хоче наслідувати свого улюбленого героя книги або кінофільму в силі і спритності).
7. Не змінюйте занадто часто набір фізичних вправ, нехай дитина виконує комплекс вправ, що їй подобається, як можна більше, щоб міцно засвоїти вивченi рухи.
8. Вимагайте, щоб дитина, дотримуючись культури виконання фізичних вправ, не допускала недбалості, виконання абияк, все робила "на відмінно".
9. Не перевантажуйте дитину, враховуйте її вік, настрій, бажання. Не застосовуйте до неї суворих заходів, намагайтеся привчатиїїдо фізичної культури власним прикладом.
10. Пам'ятайте три непорушних правил закону, які повинні супроводжувати вас у вихованні дитини: розумiння, любов i терпiння!!!
Дихальні вправи
Дихальна гімнастикадля діток потрібна для кращого розвитку легенів. Ці вправи дитина повинна виконувати вранці та серед дня. В літній час заняття краще проводити на повітрі. Їх також використовують після ранкової гімнастики та після гімнастики пробудження (денний сон), для встановлення дихання.
Трубач
Сидячи, кисті рук затиснути в трубочку, підняти догори. Повільно видихаючи, голосно промовляти „п-ф-ф-ф”. Повторити 4-5 разів.
Півень
Стати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім плескати ними по стегнах. Видихаючи, промовляти „Ку-ку-рі-ку”. Повторити 5-6 разів.
Летить м’яч
Стоячи, руки з м’ячем підняті вгору. Кинути м’яч від грудей вперед. Промовляти видихаючи „у-х-х-х-х”. Повторити 5-6 разів.
Гуси летять
Повільна ходьба упродовж 1-2 хвилин. Піднімати руки в сторони – вдих, руки вниз – видих, промовляти „г-у-у-у-у”.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ПОРАДИ БАТЬКАМ
ЗАРЯДКА ДЛЯ ДІТЕЙ НА КОЖЕН ДЕНЬ
ЛЕГКИЙ ТЕСТ ПО ВИЗНАЧЕННЮ ПЛОСКОСТОПОСТІ
МАЙБУТНІМ ШКОЛЯРАМ: ПРОФІЛАКТИКА СКОЛІОЗУ
ФІКСІ-ЗАРЯДКА ЗІ ШПУЛЕЮ
БАЛАНС-БОРД ДИТЯЧИЙ ЛАБІРИНТ
БАЛАНС-БОРД ДИТЯЧИЙ РОКЕРБОРД
БАЛАНС-БОРД ДЛЯ ДОРОСЛИХ
10 ВЕСЕЛИХ ВПРАВДЛЯ ДІТЕЙ, ЩОБ СТАТИ СИЛЬНІШИМ!
ВПРАВИ З ГІМНАСТИЧНИМИ ПАЛИЦЯМИ ДЛЯ ФЛОРМУВАННЯ ПРАВИЛЬНОЇ ПОСТАВИ
Інформація
Національна дитяча "гаряча" лінія (0800500225 або 772 з мобільного) та Національна
дитяча "гаряча" лінія з попередження домашнього насильства (0800500335 або 386 з мобільного )
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com