Булінг - це серйозно!!

Увага! Булінг!

Це потрібно знати!

Порядок реагування на випадки булінгу

(цькування) в закладі освіти

 

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування)  батьки, законні представники дитини, вихователль, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.

 

2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:

 

2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

 

2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку  булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.

 

3. Результати службового розслідування викладаються в акті.

 

4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє  Роменський  відділ поліції ВП ГУНП в Сумській області та службу у справах дітей  у м. Ромни.

 

5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та  доводиться до відома  постраждалого.

 

6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

 

 

 

 

Процедура  подання учасниками освітнього процесу  заяв    про  випадки  булінгу (цькування)

 

      Педагогічні працівники зобов’язані повідомляти керівництво закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних,  інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

 

      Учасником освітнього процесу (педагогічні  працівники, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява про випадок цькування

 

 

 

 

 

Зразок заяви

 

                                                                                             Директору ЗДО 9                                                                                                                                          П.І.Б                                                                                                                                              від  кого ________________

 

 

 

ЗАЯВА

 

          Доводжу  до  Вашого  відома,  що  останнім  часом  моя  донька(син),  ПІБ,  постійно  зазнає  морального  та  фізичного  тиску  з боку (ПІБ  образника).  Прошу  терміново  розібратися  в  ситуації що   склалася.

 

 

 

 

 

дата                                                                                       підпис

 

 

 

 

 

БУЛІНГ У ДИТЯЧОМУ САДКУ — МІФ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ?

 

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся з пам’ятки, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг та як змінюється поведінка дитини.

 

ЯКІ ВИДИ:

 

Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

 

Булінг може проявлятися як тиск:

·        психологічний;

·        фізичний.

 

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

 

ХТО ПРОВОКУЄ:

 

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

·        педагог або помічник вихователя —

– зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;

– ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;

– глузує із зовнішнього вигляду дитини;

– образливо висловлюється про дитину чи її батьків;

– проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини;

·        батьки або члени сім’ї —

 

– б'ють та ображають дитину вдома;

– принижують дитину у присутності інших дітей;

– проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;

– ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі

 

ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ:

 

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

вдома —

– не хоче одягатися вранці;

– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;

– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;

– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;

– не контактує з однолітками у дворі;

– грає наодинці в парку;

 

в дитячому садку —

– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;

– усамітнюється при будь-якій нагоді;

– часто губить свої іграшки або речі;

– бруднить чи псує одяг;

– грає поламаними іграшками;

– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі;

– не має друзів у групі.

 

 

Журнал «Вихователь-методист дошкільного закладу»

Download
НАКАЗ_від_28.12.2019_№_1646_Деякі_питанн
Adobe Acrobat Document 215.2 KB
Download
2019.10.21_№96-р_Про вжиття заходів щодо
Adobe Acrobat Document 224.9 KB
Download
2020.01.31_№27-р_Про створення комісії п
Adobe Acrobat Document 152.0 KB

План заходів щодо запобігання та протидії булінгу

в закладі дошкільної освіти № 9 "Фіалка" на 2023-2024 навчальний рік

 

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Робота з педагогами

1

Вивчення законодавчих документів протидії булінгу.

педагогічні працівники

грудень-січень

директор

2

Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу

 

постійно

завгосп

3

Консультація на тему «Булінг. Протидія булінгу в дитячому колективі».

педагогічний колектив

грудень

вихователь-методист

4

Розробка пам’яток «Стоп булінг».

педагогічний колектив

грудень-січень

вихователь-методист

5

Складання порад «Як допомогти дитині упоратися з булінгом».

педагогічний колектив

лютий-березень

вихователь-методист, пр..психолог

6

Заняття з елементами тренінгу «Гуманно та оперативно реагуємо на агресивну поведінку дошкільників».

педагогічний колектив

січень

пр..психолог

7

Круглий стіл  «Безпечний дитсадок. Маски булінгу».

педагогічний колектив

лютий

вихователь-методист, пр..психолог

8

Забезпечення інформацією веб-сайт закладу щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню).»

педагогічний колектив, батьки

постійно

вихователь-методист, пр..психолог

Формування навичок дружніх стосунків

Робота з дітьми

1

Ранкові зустрічі - запорука формування навичок дружніх стосунків.

вихованці закладу

упродовж року

вихователі

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії уродовж дня

вихованці закладу

упродовж року

Вихователі

3

Година спілкування «Безпечна поведінка в інтернеті»

Вихованці груп старшого дошкільного віку

лютий

Вихователі груп старшого дошкільного віку

4

Бесіди з елементами тренінгу «Я знаю свої права»

Вихованці груп середнього та старшого дошкільного віку

березень

Вихователі груп середнього та старшого дошкільного віку

5

Заняття з морально-етичного виховання дітей:

- «У садочку друзів маю, з ними дружно завжди граю»;

- «Дружба – найцінніший скарб»

- «Добрі справи, що б навколо нас панували доброта та дружба»

Вихованці груп дошкільного віку

квітень

Вихователі

6

Перегляд та обговорення мультфільмів, соціальних відеороликів,  де висвітлюється проблема булінгу.

вихованці закладу

упродовж року

Вихователі

7

Розгляд ілюстрацій, інсценування, театралізація, вивчення художніх творів з морально-етичного виховання дошкільників

вихованці закладу

упродовж року

Вихователі

Робота з батьками

1

Консультації:

«Протидія цькуванню в дитячому колективі».

«Булінг від «А» до «Я».

«Стоп насильству в сім’ї».

батьки

упродовж року

Вихователь-методист

2

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті».

батьки

січень

Вихователь-методист

3

Обговорення питання протидії булінгу на загальних батьківських зборах.

батьки

травень

директор, вихователі

4

Проект «Ми за щасливе майбутнє»

Батьки, діти

лютий-березень

Педагоги

5

Консультпункт «Скринька довіри»

Педагоги,батьки

Упродовж року

Пр..психолог

         

 

 

20 українських мультфільмів, які навчають дітей доброті та щирості

 

Ці мультфільми добрі та веселі, вони навчають малюків допомагати один одному, бути справедливими та чесними, мріяти та не боятися діяти, дружити та любити. Пропонуємо вам добірку мультфільмів українською мовою, які точно сподобаються малюкам будь-якого віку.

 

Петрик П’яточкін

Один з культових українських мультфільмів. Веселий та енергійний, але дуже неслухняний хлопчик потрапляє уві сні до Африки, де йому доводиться бути вихователем слоників.

 

Капітошка

Зворушлива історія дружби маленької дощової краплі та Вовченяти, який своєю добротою засмучував батьків.

 

Як їжачок шубку міняв

Історія про їжачка, незадоволеного своєю зовнішністю, вчить малюків тому, що кожен має свої особливості — і це прекрасно.

 

Червона жаба

Ще один мультфільм про те, що треба цінувати та розвивати свою індивідуальність.

 

Про всіх на світі

Цей мультфільм навчить дружити, бути терплячими, поважати оточуючих та їх особливості.

 

Мотузочка

Цікава та повчальна історія про дружбу та безкорисливість, добро та щирість.

 

Двоє справедливих курчат

Розповідь про двох добрих курчат, які допомогли зачарованому лелеці стати вільним.

 

Що на що схоже

Цей мультик навчить малюка розвивати фантазію та шукати у всьому цікаві образи.

 

Козлик та його горе

Зворушлива історія про козлика, який засмутився через кульку, що луснула.

 

Про жадібність

Повчальна історія про злу чаклунку, яка готова була подарувати хлопчикові все, аби тільки він відмовився від своїх друзів.

 

Лисичка з качалкою

Мультфільм про те, як можна самому постраждати від своєї ж хитрості.

 

Свара

Мультик про те, що справжні друзі не можуть довго сваритися, і завжди потрібно шукати компроміс з тими, кого любиш.

 

День, коли щастить

Зворушливий мультик про бегемотика, який жив на краю Землі і дуже мріяв, щоб до нього прийшли гості.

 

Жив-був пес

Це класика української мультиплікації, яку можна передивлятися безкінечно навіть дорослим.

 

Колосок

Мультфільм про лінь та важку працю, яка завжди винагороджується.

 

Котик та півник

Історія про дружбу котика та півника, та про хитру лисичку, яка хотіла всіх надурити.

 

Некмітливий горобець

Повчальний мультфільм за мотивами казки Лесі Українки «Біда навчить».

 

Журавлик

Мультфільм за мотивами поеми Бориса Олійника «Крило». Історія про те, як благородні вчинки нас окриляють.

 

Велика подорож

Розповідь про маленьке кошеня Тутті та бегемотика Топа, які вирішили відправитися у далеку подорож.

 

Найсправжнісінька пригода

 

Ще одна цікава історія про пригоди друзів: бегемота Топа і кошеняти Тутті. 

Download
Методичний посібник Протидія булінгу в
Adobe Acrobat Document 8.5 MB
Download
булінг в ЗДО. (1).pdf
Adobe Acrobat Document 308.0 KB