Результати моніторингу якості освіти

Моніторинг якості освіти

Наказ

   31.08.2023                                                                                         № 53

 

Про організацію та проведення

моніторингового дослідження

якості освіти

 

На виконання статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту», Постанови Кабінету Міністрів від 14.12.2011 р. № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», державних вимог до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та з метою забезпечення ефективного відстеження якості  освіти у дошкільному навчальному закладі, підвищення якості підготовки дітей до школи, виявлення можливих передумов труднощів адаптації до школи та створення умов щодо формування готовності дітей до навчання у школі.

 

НАКАЗУЮ:

  1. Потягом 2023-2024 навчального року, згідно з річним планом роботи, провести моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетентностей вихованців ЗДО (ясла-садок) №9 "Фіалка" Роменської міської ради відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.

    1. 1.Стартовий моніторинг (для виявлення напряму і корекції освітньої діяльності з дітьми).

Термін: вересень-жовтень 2023 р.

  1. 2.Проміжний моніторинг (за потребою, для визначення динаміки розвитку вихованців).

Термін: січень 2024р.

  1. 3.Підсумковий моніторинг (для визначення сумарного кінцевого показника набутих дітьми компетенцій за освітніми лініями)

Термін: травень 2024р.

       2.Призначити відповідальним за організацію, підготовки та проведення моніторингу якості освіти в ЗДО, вихователів-методистів Лілію ЛАВРИК та Надію БАБИЧ3

     3.Вихователям-методистам:

3.1. Скласти план проведення моніторингу розвитку дітей закладу освіти відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти до 04.09.2023р.

3.2. Ознайомити педагогів з планом проведення моніторингового дослідження до 11.09.2023 р.

3.3. Провести роз’яснювальну роботу щодо здійснення моніторингу з вихователями всіх вікових груп та педагогами-спеціалістами до 11.09.2023 р.

3.4. Забезпечити педагогів інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями фіксації рівня основних компетенцій дітей за Базовим компонентом дошкільної освіти)  до 11.09.2023 р.

3.5. Узагальнити дані педагогічного вивчення на основі проаналізованих результатів моніторингу, скласти аналітичну довідку.

3.6. Заслухати довідку за підсумками проведення моніторингового дослідження за навчальний рік  на педагогічній раді у травні 2024 року.

          4.Вихователям та педагогам-спеціалістам:

4.1. Здійснювати педагогічне вивчення розвитку дітей згідно з термінами складеного плану.

4.2. Вносити результати моніторингового обстеження кожної дитини в картку фіксації результатів моніторингу сформованості основних компетенцій відповідної вікової групи.

4.3. Визначати за динамікою змін у розвитку дошкільників необхідні методи надання їм допомоги за кожною освітнім напрямком Базового компонента дошкільної освіти, а також вносити корективи в освітній  процес, як індивідуально для кожної дитини, так і всієї групи в цілому.

            5. Практичному психологу Ользі  БАБЕНКО:

5.1. Проводити оцінювання готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі лише за згодою батьків або осіб що їх замінюють:

5.1. До 01.04.2024р. забезпечити вивчення готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі на засадах комплексного підходу.

5.2. Забезпечити надання педагогічної, психологічної допомоги дітям щодо підготовки до школи шляхом виявлення можливих передумов труднощів адаптації до школи та створення умов щодо формування готовності дітей до навчання у школі.

5.3. Сприяти проведенню  корекційної роботи за результатами моніторингу якості освіти  з дітьми та їх батьками.

5.4. До 29.05.2024р. узагальнити матеріали діагностичного обстеження готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі та підготувати їх характеристики.

6. Контроль за виконанням наказу покладаю на вихователів -методистів Лілію ЛАВРИК та Надію БАБИЧ.

 

 

 

        Директор                                            Ніна СОКОЛОВСЬКА

 

 

 

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ СТАНОМ НА ВЕРЕСЕНЬ

2023/2024 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

      У період з 16 .09.2023 р. по 20.09.2023 р. у закладі дошкільної освіти всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили вхідний моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на початок 2023-2024 навчального року.

    Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (ясельний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік). Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі моніторинг рівня досягнень здійснюється двічі на рік (вересень, травень).

    Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також фахівці дотримувались певного алгоритму:

-         Використання діагностичного інструментарію;

-         Використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини;

-         За результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).

     Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані), міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).

      Отримані результати дали  педагогам змогу визначити, які з пройдених тем діти виявили низький рівень досягнень, а тому важливим буде впродовж 2023/2024 навчального року посилення роботи з відповідної теми, перегляд запланованих форм роботи, тем, тощо.

    Отже, в результаті проведеної роботи на початок навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ЗДО (за зведеною таблицею по ЗДО):

     Отже, в цілому по ЗДО маємо наступні показники моніторингу рівня освітніх досягнень вихованців.

Таблиця 1

Порівняльні якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2022/2023 навчальний рік

№ з/п

Освітні лінії

Показник на вересень 2023р

у %

 

 

 

1

2

3

 

1

Освітня лінія «Особистість дитини»

84

 

2

Освітня лінія «Дитина в соціумі»

84

 

3

Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі»

88

 

4

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

84

 

5

Освітня лінія «Гра дитини»

88

 

6

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

89

 

7

Освітня лінія «Мовлення дитини»

80

 

      Впродовж поточного навчального року педагогами заплановано проведення освітньої роботи, яка буде спрямована на покращення показника рівня формування компетенцій дітей. 

       Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть впродовж поточного навчального року спільно з батьками, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.

      Таким чином, під час подальших комплексних оцінювань педагоги будуть створювати умови для всебічного формування компетентностей згідно віку.

 

 

 

РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ СТАНОМ НА ТРАВЕНЬ

2022/2023 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

     У період з 15.05.2023 р по 21.05.2023 р. в закладі дошкільної освіти всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили підсумковий моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на кінець 2022-2023 навчального року. 

       Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу згідно державного стандарту, що представляє взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти, напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечує освітній результат — компетентність дитини старшого дошкільного віку.

         Педагоги оцінювали досягнення за ключовими для дошкільної освіти компетентностями дитини (рухова і здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна та навички, орієнтовані на сталий розвиток, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична, театралізована) та інші мають продовження в освітньому процесі початкової школи та протягом життя.

      Компетентності, що сформовані у дитини в різних видах діяльності за освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва» створюють базу для збагачення та поглиблення змісту освіти на наступних рівнях освіти у початковій та середній школі. Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми напрямами нової редакції Базового компонента дошкільної освіти (2021 р). Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (ранній дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік). 

           Отже, в цілому по ЗДО  маємо наступні показники моніторингу рівня освітніх досягнень вихованців.

Таблиця 1

Порівняльні якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2022/2023 навчальний рік

  

№ з/п

Освітні лінії

Показник на вересень 2022р

у %

Показник на травень 2023р

у %

Динаміка зміни +/-

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

1

Освітній напрям «Особистість дитини»

95

95

0

2

Освітній напрям «Дитина в соціумі»

91

95

+4

3

Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі»

90

93

+3

4

Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»

91

95

+4

5

Освітній напрям «Гра дитини»

91

96

+5

6

Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

91

96

+5

7

Освітній напрям «Мовлення дитини»

80

90

+10

        Протягом наступного навчального року педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на формування ключових компетентностей дітей.

      Особливої уваги буде надано корекційно-відновлювальній роботі у групах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.

       Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть впродовж поточного навчального року спільно з батьками, як учасниками освітнього процесу, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів з дотриманням умов воєнного стану.