Річний звіт про діяльність закладу

Закінчився складний та незвичний навчальний рік і  ми підводимо підсумки роботи колективу закладу дошкільної освіти.

 Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед пед. колективом та громадськістю».

Мета:

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.

Роменський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 9 «Фіалка» Роменської міської ради Сумської області комбінованого типу, розташований за адресою: вулиця Гетьмана Мазепи,55; електронна адреса: fialka_romny@ukr.net.

ЗДО розташований у типовій двоповерховій споруді, розрахований на 215 дітей. На даний час у закладі функціонує 12 груп, з них 4 групи – раннього віку,  8 груп  – дошкільного віку, з них 1 група – спеціальна для дітей з вадами зору. Загальна кількість дітей - 193, з них 64 дітей підготовлено до навчання в школі.

Прийом дітей до закладу дошкільної освіти в 2022/2023 навчальному році здійснювався відповідно до електронної реєстрації на сайті Роменської міської ради, згідно заяв батьків, медичних довідок: про стан здоров’я дитини, про щеплення, епідоточення, місця реєстрації. Діти із закріпленої території приймаються в дошкільний заклад першочергово. Всі запити щодо виділення місця в закладі задовольняються.

 Ділова документація з питань прийому дітей та їх вибуття оформлювалася за встановленою формою відповідно до нормативних вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах (наказ МОН України від 01.10.2012 № 1059).

Режим роботи ЗДО 9: п’ятиденний з 7.00 до 17.30. У закладі  за таким графіком працюють 9 груп, 3 групи працюють з 7.00.- 13.00. у зв'язку з воєнним станом., відповідно до запиту батьків.

Мова навчання в закладі дошкільної освіти – українська.

Всі групи повністю укомплектовані згідно віку дітей та відповідно до вимог Закону України «Про дошкільну освіту». Розвивальне предметно ігрове середовище закладу відповідає інноваційним вимогам та організоване з урахуванням інтересів дітей та їх віковим особливостям.

        Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої програми для дітей від двох до семи років «Я у Світі»  освітній процес організовано у формах:

колективній, індивідуальній;                                                                               

типах життєдіяльності дітей – групові, індивідуально-групові, індивідуальні.

           Навантаження дітей у формі занять розпочинається з першої молодшої групи (третій рік життя). Тривалість прямого навчання упродовж організованої пізнавальної діяльності однієї дитини або окремої групи дітей відповідає вимогам освітньої програми  для дітей від двох до семи років «Я у Світі» та гранично допустимого навантаження на дитину.

Кількісно-якісний склад педагогічних працівників

За штатним розписом у закладі дошкільної освіти працює 55 осіб. Із них  23 педага,  32 особи обслуговуючого персоналу.

Педагогічний склад – 23 особи:

- директор - 1;

- вихователь – методист – 2;

- музичний керівник – 2;

- інструктор з фізичної культури – 1 ;

- вчитель-логопед – 1;

- практичний психолог -1;

- вихователь – 14.

Освітній рівень педагогів

№ з/п

Категорія

педпрацівників

Всього

Освіта

Пед. працівники (стаж роботи до 3-х років)

Неповна вища (молодший спеціаліст)

Тарифний розряд

Базова вища (бакалавр)

Повна вища (спеціаліст)

Магістр

1.

Директор

1

-

 

-

1

-

2.

Вихователь-методист

2

-

 

-

2

-

3.

Вихователі

14

1

1

1

11

2

4.

Музичний керівник

2

-

 

-

2

-

5.

Вчитель-логопед

1

-

 

-

1

-

6.

Фізінструктор

1

-

 

-

1

-

7.

Практичний психолог

1

-

-

-

1

 

 

                    

Кваліфікаційний рівень педагогів

Щороку, згідно з графіком, педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації відповідно до чинного «Положення про атестацію педагогічних працівників». Адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахування індивідуальних можливостей кожного педагога. Курси підвищення кваліфікації пройшли 3 педагогів та атестовано 3 педагогічних працівників.

За результатами атестації 2023 року склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:

 

 

Кількість

Тарифний

розряд

Спеціаліст

Категорія

Педагогічне звання

    10

11

Вища

Перша

Друга

Старший вихователь

Відмінник освіти

23

-

2

-

16

3

2

2

1

 

Педагоги, які атестувались, підтвердили відповідність займаній посаді, виконали всі необхідні вимоги і рекомендації, провели відкриті заняття, належним чином оформили відповідну документацію.

Адміністрація закладу створює працівникам усі умови для плідної роботи. Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота ЗДО відзначається позитивною результативністю. Адміністрація закладу і надалі планує протягом наступних років удосконалювати кваліфікаційний рівень педпрацівників за рахунок курсів підвищення кваліфікації, позачергової атестації.

Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про високу кваліфікацію та творчий потенціал колективу.   

Управлінська діяльність

Сучасний керівник закладу дошкільної освіти має реалізувати в своїй управлінській діяльності завдання які зазначені Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про заклад дошкільної освіти», Конвенцією про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства».

Перед керівником закладу дошкільної освіти стоять завдання динамічно розвивати зміст освітнього процесу, підвищувати його ефективність і якість.

Планування контролю за станом освітнього процесу в закладі дошкільної освіти було системним, відповідало річним завданням закладу та було спрямоване не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги вихователям.

Адміністрацією ЗДО здійснювався систематичний контроль за плануванням освітнього процесу. Питання щодо виконання програмно-методичного забезпечення освітнього процесу перевірялись під час тематичного, оперативного, попереджувального та порівняльного контролю. Результати контролю заслуховувались на педагогічних радах, нарадах при директору, виробничих нарадах.

 

Аналіз освітнього процесу

          Протягом 2022/2023 навчального року педагогічний колектив закладу працював над удосконаленням форм роботи щодо компетентнісного підходу до виховного процесу, створення стійкої позитивної мотивації до збереження та зміцнення власного здоров'я дошкільників, розвитку комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.

           З метою підвищення якості навчання  та  виховання дітей реалізовувались наступні завдання:

·        продовження роботи по формуванню у вихованців звязного мовлення засобами інноваційних технологій (виховання казкою за методикою Л.Фесюкової);

·        екологічне виховання дітей шляхом розвитку у дітей звичок і моделей поведінки, оволодіння ними доступними навичками сприяння чистоті довкілля;

·        формування сенсорно-пізнавальної та математичної компетентності дітей, розвиток елементарних математичних здібностей дошкільнят засобами дидактичної гри.       

Для цього у закладі дошкільної освіти було створено такі умови:

Øтрадиційно проводились педагогічні ради, семінари-практикуми, педагогічні читання, зустрічі за круглим столом, колективні перегляди занять, роботу яких було спрямовано на вирішення даних питань;

Øрозроблені перспективні плани роботи по навчанню та вихованню дітей.

Øпоряд з цим планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально-технічної ЗДО, завдяки активній діяльності педагогів, Ради закладу та батьків.

Øвсі педагоги були забезпечені темами самоосвіти та приймали активну участь у роботі закладу, міських заходах.

Система методичної роботи закладу дошкільної освіти з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році, в першу чергу, була спрямована на розв’язання завдань річного плану, а також на:

-         удосконалення педагогічної майстерності вихователів;

-         підвищення рівня професійної компетентності у питаннях виховання та навчання дітей дошкільного віку;

-         розкриття творчого потенціалу педагогів та дітей.

В основу роботи було покладено забезпечення безпечного середовищр, збереження життя усіх учасників освітнього процесу, індивідуальний підхід, гнучке використання різних форм і методів роботи з дітьми, їх батьками, педагогами, як традиційних, так і інноваційних для забезпечення позитивного психологічного клімату.

 

Методична робота

         У 2022/2023 навчальному році зміст освітнього процесу визначався Базовим компонентом дошкільної освіти, Програмою розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» та елементами роботи з парціальними програмами.

         Методична робота з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Якісний аналіз рівня організації методичної служби в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх професійної компетентності

Так у закладі протягом року були проведені наступні форми методичної роботи: педагогічні ради, консультації, семінари-практикуми, майстер-класи, круглі столи, проблемний семінар.

Педагогічні ради залишались основною та найбільш продуктивною формою методичної роботи з педагогічним колективом, вони відзначались актуальністю, науковістю, доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення. А також забезпечували два напрями роботи:

Øорганізаційно-педагогічний: затвердження планів роботи ЗДО на навчальний рік та на літній оздоровчий період, затвердження системи фізкультурно-оздоровчої роботи ЗДО, затвердження планів проходження курсової перепідготовки та атестації, підведення підсумків роботи за навчальний рік, аналіз освітнього процесу у ЗДО;

Øнауково-педагогічний: обговорення науково-методичної проблеми ЗДО і шляхів її реалізації, упровадження у практику роботи сучасних досягнень науки і перспективного педагогічного досвіду, підвищення кваліфікації педагогів тощо.

На педрадах розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний начальний рік: реалізація Базового компонента (нова редакція), вдосконалення педагогічного процесу, ознайомлення з педагогічним досвідом, підвищення професійної майстерності педагогів.

Форми проведення педрад вибирались таким чином, щоб забезпечити максимальну активність педагогів, на педрадах проводились ігрові вправи, диспути, виставки, педагогічні тренінги. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів.

Були проведені 4 педради за такими темами:

Засідання № 1.Про завдання діяльності колективу та пріоритетні напрямки створення іміджу сучасного закладу дошкільної освіти. Організаційна педрада

Засідання № 2.Розвиток зв’язного мовлення дошкільника засобами інноваційних технологій (виховання казкою за методикою Л.Фесюкової)

Засідання № 3.Виховання емоційно-ціннісного ставлення до природи як складової екологічної культури у дошкільників через пошуково-дослідницьку дічльність

Засідання № 4.Підсумкова педрада

До кожної педагогічної ради вихователі готували відкриті покази занять та режимних моментів, які переглядались колективно, проводилась робота над помилками.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності забезпечили такі форми роботи як: семінари-практикуми, колективні перегляди, консультації, засідання круглого столу, робота творчої  групи.

У закладі протягом року було проведено один коучинг та три семінари-практикума:

ØЛітературне кафе (творча гра);

ØВід екології природи – до екології душі (брейн-ринг);

ØВода – це життя (тренінг)

Педагогічні години, круглі столи та інші форми роботи сприяли розширенню знань педагогів про нормативно-правові документи, які регламентують зміст дошкільної освіти, дали змогу різнобічно та поглиблено розглянути пріоритетні напрями, змістовне наповнення та концептуальну основу Базового компонента та сприяли підвищенню рівня педагогічного керівництва освітнім процесом.

 

Ось вже три роки поспіль наш заклад є базовим для проведення експериментальної роботи  у Всеукраїнському експерименті «Виховання дітей раннього віку на ранніх стадіях онтогенезу». Результати роботи  з даної теми, свої напрацювання висвітлювалися на засіданнях обласної педагогічної студії, на онлайн зустрічах з науковим керівником експерименту Н.Гавриш, кураторкою В.Рагозіною.

Осередком методичної роботи закладу дошкільної освіти залишається методичний кабінет, в якому зібрані необхідні матеріали та педагогічні посібники відповідно до вимог Базового компонента. В наявності всі чинні освітні та парціальні програми, законодавчі та нормативні документи, художня та навчальна література, матеріали періодичних видань. Всі матеріали методичного кабінету зібрані у картотеку та упорядковані відповідно до освітніх ліній розвитку.

У минулому навчальному році плідною була робота творчої групи, яка працювала над проектом «Казкотерапія як інструмент розвитку звязного мовлення». Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти впродовж навчального року працював над підвищенням свого професійного рівня. Педагоги ведуть постійну пошукову роботу з метою підвищення якості освітнього процесу. В своїй роботі користуються новими технологіями, які вивчаються із різних методичних видань. Опрацьовують такі фахові журнали, як "Практика управління дошкільним закладом",  "Музичний керівник", "Практичний психолог: дитячий садок", "Вихователь-методист дошкільного закладу", "Методична скарбничка вихователя", "Медична сестра дошкільного закладу".

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, які шляхом самоосвіти опрацьовувались педагогами протягом навчального року. Також оформлена передплата на періодичні видання.

          Як керівник закладу, я завжди підтримую та стимулюю творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, інноваційну роботу педагогів. Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.

Протягом року в методичному кабінеті організовувались виставки,                           як епізодичні, так і постійно діючі: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «На допомогу молодому вихователю», «Безпека життєдіяльності в ЗДО», «Літнє оздоровлення дітей».

           В кабінеті в наявності теоретичний та практичний матеріал з інноваційних технологій та методик.

          Усі педагоги закладу постійно підвищували свій рівень професійної майстерності працюючи над самоосвітою. Результати роботи над індивідуальною темою педагоги фіксували в щоденниках із підвищення професійного рівня. Протягом року педагоги відвідували онлайн міські методичні об’єднання, семінари, «Школу молодого вихователя         В залежності від професійного рівня педагогів плануються відповідні форми роботи, конкретні контрольно-аналітичні заходи, моніторингові дослідження. Зміст роботи з малодосвідченими вихователями включає  наступні форм роботи: закріплення наставника, індивідуальні консультації, спостереження за роботою, анкетування, співбесіда з проведенням самоаналізу, тощо.

Проте робота наставників з молодими спеціалістами обмежувалася лише індивідуальним консультуванням та допомогою у наданні методичного або дидактичного матеріалу, взаємовідвідування занять у форматі «наставник – молодий спеціаліст» проводилось не в тій кількості, яка необхідна для підвищення фахового рівня молодих педагогів.

Атестація педагогічних працівників  проводилася  відповідно до ст.54 Закону України «Про освіту» р.6.ст.30 Закону України «Про дошкільну освіту» та Типового положення  про  атестацію педагогічних працівників, затвердженого  Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 №930, зареєстрованого Міністерством  юстиції  України 14.12.2010 року №1255-18550, згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни. У дошкільному закладі складений перспективний план атестації та курсової перепідготовки на 5 років. Протягом року були атестовані слідуючі вихователі: Балицька Н.А., Бондаренко С.Г., Іщенко Л.М., Чепець В.М. – відповідають займаній посаді, підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої  категорії», Троян Л.В.- відповідає займаній посаді, присвоєна квалфікаційна категорія "спеціаліст вищої категорії", Кущ Л.В. - відповідає займаній посаді, присвоєна квалфікаційна категорія "спеціаліст І  категорії", Скубало Ю.В.-відповідає займаній посаді, підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст 1  категорії»,

         Хід атестації педагогічних кадрів в навчальному закладі перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалась методична допомога в організації атестації безпосередньо вихователям, та забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведенні засідання атестаційної комісії, вивчалась система роботи педагогів шляхом відвідування занять, різних видів діяльності з дітьми, аналізу результатів роботи з батьками вихованців.

З метою підвищення  теоретичного рівня та фахової підготовки педагогів у 2022-2023 н. р. пройшли  курсову перепідготовку такі пед. працівники: Гончаарова І.В, Мірошниченко О.О., Бєлявська Н.Ю., Яременко І.В., Лаврик Л.В. . Звіт про курсову перепідготовку педкадрів заслуховувався на педгодинах. Отримані знання педагоги використовували в роботі з дітьми. Це питання, які стосуються реформування дошкільної галузі: впровадження сучасних освітніх технологій, використання нетрадиційних  форм  роботи з дітьми, планування і ін.            

Протягом року забезпечувався організаційно-методичний супровід проведення свят, розваг та театральних дійств, спрямованих на вивчення фольклору, етнографії, національної культури й мистецтва з дотриманням карантинних вимог.

У закладі успішно пройшли такі свята та розваги як:

«Осінь барвиста до нас завітала», «Святий Миколай, до нас в гості завітай»,

«Ялинка у садок прийшла!», «Із Різдвом вітаємо», «Весна прийшла – свято мами принесла», «Вшануймо великого Кобзаря!», «Фестиваль народних ігор», «Старти надій», «Прощавай, садочок!» та інші.

Проведення всіх зазначених заходів допомогло педагогам на належному рівні працювати над вирішенням головних завдань річного плану роботи. Колектив закладу був згуртований, працьовитий, спроможний виконати будь-які поставлені перед ним завдання.

Для розвитку індивідуальних нахилів, творчих здібностей дітей в закладі дошкільної освіти була організована гурткова робота. Високих результатів у даному виді діяльності досягли керівники гуртків:

Øгурток іноземної мови (англійська), Єсіна Я.В.

Øвокальний гурток «Співаночка», Гочарова І.В.;

Øмовленнєвий гурток «Читайлик», Троян Л.В., Чепець В.М.

Øспортивні гуртки «Юні баскетболісти», Скубало Ю.В.


Гурткова робота організовувалася в другу половину дня, тривалість проведення занять – 15-25 хвилин, залежно від віку дітей. Керівниками гуртків проводилися онлайн колективні перегляди занять для родин дітей.

Отже, підсумовуючи роботу колективу закладу за 2022/2023 навчальний рік, слід зазначити, що професійна діяльність педагогічного колективу здійснювалась на достатньому рівні, її результатом стали наступні показники:

-         підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;

-         використання набутого досвіду педагогами колективу;

-         удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи в закладі;

-         достатній рівень виховання та розвитку дітей;

-         підвищення зовнішнього іміджу ЗДО.

Організація та результативність освітнього процесу

Освітній процес здійснювався на основі інтегрованого підходу, що передбачає впровадження розвивального навчання дітей з використанням прогресивного педагогічного досвіду щодо гармонійного розвитку особистості.

Для ефективної роботи за освітньою Програмою розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі»  та здійснення освітнього процесу ЗДО було розроблено:

1.Навчальний план.

2. Розподіл організованої діяльності на тиждень.

3. Розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей протягом дня.

Розподіл організованої діяльності на тиждень містить різноманітні види діяльності, як організованої педагогами (групові, підгрупові, міні-заняття, гурткові заняття, ігри, експериментально-пошукову діяльність, індивідуальну роботу), так і самостійної (художньої, ігрової, трудової).

Планування освітньої роботи з дітьми дошкільного віку відповідає принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності. Календарно-тематичне планування педагогів закладу відповідає зазначеним вище принципам та  освітнім  програмам.

Музичні керівники плани роботи складали окремо для кожної вікової групи, узгоджуючи їх з планами роботи вихователів.

У дошкільному закладі створені належні умови для організації музично-естетичного виховання та здійснення гармонійного різнобічного музичного розвитку дітей. Музичними керівниками створено розвивальне середовище, головним структурним елементом якого є театр. Протягом декількох років були виготовлені різні види театру:

      театр на ложках;

      пальчиковий театр;

      театр на руці;

      театр на фланелеграфі;

      тіньовий театр;

      театр ложок;

      театр масок;

      театр на фартусі та ін..

Зазначені види театру музкерівники широко використовують під час проведення музичних занять, ранків, розваг. Упровадження на музичних заняттях елементів логоритміки дало можливість краще розвинути музичний слух вихованців.

Педагоги ЗДО впроваджували інноваційні технології Н.Гавриш, І.О. Ликової, Л.Шульги, Л.В.Шелестової, ТРВЗ, Л.Фесюкової, М.М.Єфіменко. Проводилася робота з розвитку пізнавальних здібностей дошкільників, морально-етичного, соціально-емоційного розвитку та розвитку фізичних здібностей.

Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали науково-методичний і пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущених в організації освітньо-виховного процесу. Педагогічним колективом ведеться систематична та планова робота щодо створення умов для формування соціально-компетентної особистості дошкільника з урахуванням морально-соціального розвитку.

Протягом навчального року вихователі старших груп «Краплинка», Яременко І.В., Бабич Ю.М., «Веселка» Ловчева М.І., Романюк Н.М., «Ромашка» Бондаренко С.Г., Чорна С.В. забезпечили підготовку п’ятирічних дітей до шкільного життя, необхідний рівень їх розвитку, вихованості, мотиваційної, емоційної, вольової, комунікативної, фізичної підготовки, розвиток пізнавальних психічних процесів, мовлення. Прищеплювали елементарні уміння та навички, надали дітям необхідні знання.

ЗДО №  9 «Фіалка» продовжує тісну співпрацю з ЗЗСО школи

№ 2 ім. академіка Йоффе по наступності та перспективності між двома ланками дошкільної та шкільної освіти. Виконано комплекс організаційних заходів в онлайн режимі, спрямованих на роботу з батьками та дітьми для успішної адаптації до умов шкільного життя, в рамках сектору оптимізації і розвитку «Успіх у співпраці»: 

    Диспут «Створення фундаменту успішності дитини в умовах Нової української школи».

    «Бесіди з вихованцями старшого дошкільного віку,  анкетування, тести з батьками, по вихованню позитивного відношення до школи».

    Створення моделі випускника дошкільного закладу:

- діти, які готові до навчання;

- діти, які умовно готові до навчання;

- діти, які не готові до навчання». 

    Розроблення рекомендацій для батьків майбутніх першокласників.

    Обговорення в «загальному колі» «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках впровадження концепції «Нова українська школа»».

    Круглий стіл «НУШ і дитячий садок: що об'єднує цих два заклади освіти?».

    Педагогічний всеобуч «Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя».

    Діагностика компетентності дітей старшого дошкільного віку (порівняно з початком роботи).

    Робота з батьками майбутніх першокласників: батьківський всеобуч «Усе що варто знати батькам про «Нову українську школу»», батьківські збори «Психофізіологічна готовність дітей до шкільного навчання», «Виховуємо майбутнього школяра: труднощі в опануванні знань – причини та шляхи подолання», бесіди  «Успішна підготовка дитини до школи», «Психологічна готовність дитини до школи», «Готуємось до школи разом», консультації «Як підготувати дитину до школи: спільні кроки батьків та педагогів назустріч дитині», «Характеристика розвитку і поведінки шестирічок», «Готовність дитини до навчання в школі», «Формування у старших дошкільників навичок подолання труднощів», поради батькам «Гра як основа формування психологічної готовності до шкільного навчання», «Десять речей, які повинні зробити батьки першокласника».

В роботі з дітьми велика увага приділялась формуванню власної активності дитини, яка є однією з умов її повноцінного психічного розвитку.

Для обстеження рівня засвоєння дітьми старшого дошкільного віку Базового компоненту дошкільної освіти педагоги використовували різноманітні методи: спостереження під час різних видів дитячої діяльності, бесіди, аналіз знань, умінь та навичок дітей. При діагностиці використовувались спеціальні завдання, які дозволили виявити рівень сформованості знань та вмінь дошкільників.

За результатами  моніторингу динаміки досягнень дітей старшого дошкільного віку (показники засвоєння Програми та Базового компоненту дошкільної освіти) до школи підготовлено 64 дитини (3 групи старшого дошкільного віку).

Підсумки діагностування свідчать про те, що вихованці старших груп мають високий показник пізнавальної активності - 76%, достатній – 24%. Відбувся значний ріст інтелектуального розвитку дітей у порівнянні з початком навчального року в середньому на 45%,  діти підготовлені до школи на достатньому рівні.

Результати обстеження творчого мислення дітей старших груп показали високий та достатній рівень у 82% випускників, середній – у 18%. Рівень вербального творчого розвитку дошкільників наступний:

Оригінальність мислення:

- високий та достатній рівень мають 58 % дітей;

- середній рівень – у 42 % дітей;

Гнучкість мислення:

- високий та достатній рівень мають 51% дітей;

- середній рівень – у 49% дітей

Для визначення готовності дітей 6-го року життя до навчанні в школі, у травні було проведено тематичне вивчення стану освітнього  процесу вихованців старших груп «Краплинка», «Ромашка», «Веселка».  За результатами тематичного вивчення було виявлено, що цьому питанню приділялась належна увага. Але наслідки вивчення свідчать, що є необхідність врахувати у подальшій роботі наступні рекомендації:

-         Урізноманітнити наочний та методичний матеріал з навчання грамоти.

-         Налагоджувати співпрацю з батьками з питання психологічної готовності дошкільників.

Завданнями вдосконалення роботи з підготовки дітей до шкільного навчання на наступний період є:

1. Розвиток порівняльного і пояснювального мовлення;

2. Корекція мовлення засобами нетрадиційних форм та методів, розвиток дрібної моторики руки;

3. Формування адекватної самооцінки, зниження рівня тривожності.

         Підводячи підсумки обстеження дітей всіх вікових груп стосовно засвоєння матеріалу протягом року, можна зробити висновок, що рівень знань дітей достатній. Аналіз результатів довів, що завдання з різних розділів програми на відмінно виконує в середньому 40 % дітей.

     Відповідно до вікових та психологічних особливостей дітей вихователі обстежують рівень компетентності кожної дитини, планомірно та системно проводять необхідну освітню, виховну, розвивальну роботу. Освітній процес в закладі передбачає чергування різних видів діяльності. Заняття плануються з урахуванням розумового і фізичного навантаження, з урахуванням індивідуальних особливостей дітей.

Чітко проведений моніторинг дає змогу виявити рівень практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти й отримати об’єктивну інформацію про якість організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, прогнозувати шляхи його поліпшення, дослідити рівень засвоєння дітьми різного віку програмового матеріалу.

Аналізуючи узагальнені результати обстеження дітей молодших та середніх груп можна відмітити, що на кінець 2022/2023 навчального року збільшився відсоток дітей, у яких проявляються показники компетентності з різних видів життєдіяльності на високому рівні, але залишається відсоток дітей у яких ці показники на середньому рівні. Потребує активізації робота над формуванням компетенцій з освітньої лінії «Дитина у соціумі» та «Мовлення дитини».

Рекомендовано:

-           Активізувати роботу з батьками щодо розвитку звʼязного мовлення дітей та необхідності правильної звуковимови.

-   Учити дітей інсценізувати тексти українських народних казок із використанням декорацій, атрибутів, костюмів, у музичному супроводі.

      У 2022/2023 н.р. були особливо успішними показники з таких освітніх ліній «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природньому довкіллі». Позитивна динаміка спостерігалася у розвитку фізичних якостей, особливо, у формуванні рухових умінь та навичок, творчому розвиткові. На кінець навчального року підвищилися показники пізнавального розвитку дітей.

     Діти усіх вікових груп протягом 2022-2023 навчального року отримали достатній рівень знань програмового матеріалу. Систематичною проводилась  робота з різних освітніх ліній, наявні успіхи по розвитку творчих здібностей вихованців через використання творчих завдань; покращення якості роботи  художньо-естетичного спрямування; емоційне, естетичне сприймання природи. Рівень подання  програмового матеріалу з музичного виховання підвищився завдяки плідній роботі музичних керівників, що в свою чергу  дало вагомі результати в засвоєнні знань дошкільнятами. Малята не лише із задоволенням співають і танцюють, а й виконують різноманітні творчі завдання, отримують радість від участі в різних видах музичної діяльності.

 

Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу

          З першого дня   повномасштабного вторгнення росії в Україну ми працювали над тим, що створити більш-менш безпечні умови для життя усіх учасників освітнього процесу. Своїми силами обладнали укриття на 160 чоловік.

Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базова потреба людини, тому на заклад дошкільної освіти покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.

Протягом року проводились заняття в групах з питань ознайомлення дітей з правилами безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, навчання дітей безпечної поведінки в оточуючому середовищі, оформлені папки-пересувки з рекомендаціями для батьків щодо безпеки життєдіяльності дітей.

В кожній групі обладнано осередки безпеки. Вихователі систематично проводять практичні заняття щодо опанування дітьми навичок протипожежної, дорожньо-транспортної та іншої безпеки.

У жовтні 2022 року проведено Тижневик протипожежних заходів. Під час якогоучасники освітнього процесу ознайомились із законом України «Про пожежну безпеку» та іншими нормативними документами. Працівники прослухали лекційне засідання «Порядок дій під час виникнення пожежі у ЗДО». У рамках тижневика було організовано практичні заняття і навчання з відпрацювання планів евакуації в надзвичайних ситуаціях.

У листопаді 2022 року та квітні 2023 в ЗДО було проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності. Протягом тижневиків в закладі дошкільної освіти проводились тематичні заняття, бесіди, розваги, засідання батьківського клубу, екскурсії, консультації для вихователів, помічників вихователів..

В травні 2023 року було організовано та проведено «Тиждень безпеки дитини». Робота по організації навчання безпеки життєдіяльності спрямувалась у трьох напрямках: робота з дітьми; робота з працівниками ЗДО; робота з батьками вихованців. Тиждень   безпеки дитини проведено відповідно до тематичних днів: «Дитина серед людей», «Дитина вдома», «Дитина і природа», «Дитина і вулиця», «Здоров’я дитини», "Мінна безпека" Для формування уявлень про необхідні знання, уміння та навички щодо безпеки життєдіяльності та вміння використовувати отримані знання в повсякденному житті з дітьми проводилися тематичні бесіди.   З метою навчання дітей правильному поводженню в різних життєвих ситуаціях, попередження травмування,  виховання  обачності, турботи про власне життя, розширення знань  дітей про вулицю та дорогу, дорожні знаки було проведено тематичні заняття.

    Всі працівники закладу обізнані та виконують вимоги законодавчих документів. Своєчасно видавались накази, призначались відповідальні за роботу із запобігання всіх видів дитячого травматизму та відповідальні за життя та здоров'я вихованців під час екскурсій, свят та інших заходів. Своєчасно проводились вступні, первинні, цільові, позапланові інструктажі.

У закладі створено умови для безпечного проведення освітнього процесу та праці співробітників ЗДО. У наявності вся нормативна база з охорони праці та пожежної безпеки.

 

Фізкультурно-оздоровча робота та медичне обслуговування

Пріоритетними у 2022/2023 навчальному році були і залишаються здоров’язберігаючі аспекти. Фізкультурно-оздоровча робота в закладі організовується відповідно до Базового компонента дошкільної освіти України (нова редакція), Програми розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» ,  інструктивно-методичного листа МОНУ від 02.09.2016 №1/9-456 р.«Щодо організаціі фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах». 

Варто зазначити, що в закладі створені сприятливі умови для збереження фізичного та психологічного здоров’я вихованців. У наявності спортивне обладнання, інвентар, дидактичний матеріал. В методичному кабінеті достатня кількість літератури з фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят. Для занять на свіжому повітрі облаштовано ігрові майданчики. Проте потребує облаштування спортивний майданчик.

Спортивне обладнання має естетичний вигляд, відповідає санітарно–гігієнічним вимогам та розміщено в доступному для дітей місці.

Отже, можна стверджувати, що в закладі та групах створені належні умови для ефективного здійснення фізкультурно-оздоровчої роботи, збереження та зміцнення здоров’я дітей.

Адміністрація закладу, педагоги, медичні сестри, здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів та підтримують інтерес дітей до власного здоров’я.

Упродовж року старшими медичними сестрами здійснювалась оцінка організації рухового режиму, проведення різних форм роботи з фізичного виховання. Вихователі-методисти Бабич Н.Ф., Лаврик Л.В. контролювали заняття з фізичного розвитку, їх доцільність, систематичність, тривалість, розподіл часу між структурними частинами, програмовий зміст, послідовність дібраних форм роботи з дітьми, їхнє дозування, раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентарю, відповідність вибору теми і змісту заходів, окресленим завданням та обраній формі проведення, ступінь реалізації поставлених завдань.         

            Систему фізкультурних занять доповнюють спортивні свята та розваги: «Ми веселі малюки, з спортом дружим залюбки», «Вітаміни смачненькі - діти здоровенькі», «Козацькі забави», дні здоров’я: «Всім малятам треба знати, як здоровими їм стати», «Щоб рости міцними й дужими з вітамінами ми дружимо», «Щоб в садочку було гарно, треба бути в нім охайним», , «Сильні, спритні, дужі, бо зі спортом дружим», «Тато, мама і я - дружна сім'я».

            Особлива увага педагогічного колективу приділялась загартуванню дитячого організму. Педагоги широко використовували повсякденні методи оздоровлення: відповідний температурний режим і провітрювання приміщень, прогулянки на свіжому повітрі за різних погодних умов, використання прохолодної води для миття рук, обличчя..

          Простежується стабільне зростання  якості фізкультуро-оздоровчої роботи за рахунок впровадження методики М.Єфіменка, проведення нестандартних, сюжетних, ігрових занять з використанням інноваційних методик.

 

Організація харчування

Належний рівень організації харчування є важливою умовою комфортного перебування дітей у закладі дошкільної освіти. Організація харчування дітей у ЗДО здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», постанов Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами), наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 17.04.2006 № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» (зі змінами).

У ЗДО № 9 організація харчування дітей здійснюється відповідно до вимог НАССР: встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски про меню на день, об'єм страв для дітей раннього та дошкільного віку, графіки видачі їжі, добові проби, призначено відповідальних осіб за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медперсоналу та адміністрації. Харчоблок, комора, система холодного та гарячого водопостачання, технологічне та холодильне обладнання в робочому стані.

Харчування в ЗДО здійснюється відповідно до примірного двотижневого меню. При складанні меню харчування було враховано:  вікові групи; тип закладу дошкільної освіти; режим харчування.

В ЗДО здійснюється щоденний контроль за організацією харчування дітей старшими медичними сестрами та директором, забезпечується контроль за організацією повноцінного, безпечного та якісного харчування дітей, за якістю продуктів харчування, що поставляються в ЗДО, правильністю їх зберігання, дотриманням термінів реалізації.

Протягом року в ЗДО велика увага приділялась організації харчування дітей, виконанню санітарних та гігієнічних норм щодо прийому продуктів харчування і технології приготування страв. Об’єм та частота завозу продуктів харчування та продовольчої сировини регулюються в залежності від терміну їх реалізації та кількості дітей і завозяться в заклад протягом дня.

Обладнання харчоблоку відповідає нормативним вимогам НАССР: харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні, посуд на харчоблоці має обов’язкове маркування, працівники дотримуються заборони використання битого посуду та зі сколами.

В закладі виконуються всі протиепідемічні заходи щодо запобігання спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь. Планово проводиться контроль за санітарно-гігієнічним станом харчоблоку, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування.

У ЗДО створена бракеражна комісія, яка здійснює контроль за закладкою продуктів, виконання натуральних норм, видачею страв по групах.

Продукти харчування у ЗДО зберігаються у коморі та овочесховищі  (відповідно до умов їх  зберігання при відповідній температурі з урахуванням товарного сусідства). Терміни реалізації продуктів виконуються чітко. Продукти, що швидко псуються, використовуються тільки у терміни, зазначені у накладній відомості. Щоденно відбираються добові проби страв, які зберігаються у спеціальній тарі в холодильнику. Режим  харчування у кожній віковій групі ЗДО дотримується. Роздача їжі проводиться згідно з вихідними нормами. З вищезазначеного можна зробити висновок, що рівень організації роботи з харчування відповідає нормативним вимогам.

Робота по зміцненню матеріально-технічної бази ЗДО

На протязі всього року ведеться робота по зміцненню матеріально-технічного забезпечення закладу. До доповіді додаю інформацію про виконані роботи саме з цього питання про використання коштів задіяних для цього.

 

Підсумок

Підводячи підсумки, минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція).

Впродовж року проводяться анкетування батьків з питань діяльності ЗДО, але в основному анкетування показує, що в більшості батьки цікавляться питаннями стосовно харчування, навчання та підготовки дітей до школи. На всі пропозиції та зауваження, викладені батьками, адміністрація своєчасно буде реагувати і усувати недоліки .

Вихователі та батьки вихованців – це єдиний живий організм об’єднаний спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю. Адже, сім’я була і лишається головним осередком, де відбувається становлення і розвиток особистості дитини. Я вдячна батькам, які створюють затишок та комфорт для дітей. Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед собою нові завдання. Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку. Головним є те, що заклад дошкільної освіти прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Щиро дякуємо за надану допомогу всім, хто був небайдужий до наших проблем. А ми з свого боку i надалі будемо дотримуватися найголовнішого завдання закладу дошкільної освіти – це охорона життя i здоров'я кожного вихованця i всебічний його розвиток.

На завершення бажаю всім міцного здоров’я, гарного настрою, успіхів, благодаті. Вдячна за увагу та підтримку!

 

 

 

 

Директор ЗДО № 9                          Ніна СОКОЛОВСЬКА